Pan pomidor z sokowirówki

Pan pomidor z sokowirówki

Zazwyczaj jeśli chodzi o domowy sok pomidorowy, spotykamy się z tym, że albo się go gotuje lub ewentualnie blenderuje (przynajmniej tak zawsze robi moja mama). Dziś jednak sok pomidorowy będzie uzyskany w trochę inny sposób, a mianowicie wyciśnięty przez sokowirówkę. Przyznam, że wyszło o wiele lepiej niż się tego spodziewałam. W dzisiejszym soku znajdzie się jeszcze inny pyszny dodatek…seler! Już podaję przepis.

IMG_9213

Składniki na szklankę soku:

  • 3-4 średniej wielkości dojrzałe pomidory
  •  3 łodygi selera naciowego
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • pół łyżeczki cukru
  • kilka kropel cytryny
  • 2-3 krople tabasco
zdj. J.C

zdj. J.C

Sposób przygotowania:

Aby szybko pozbyć się skórki z pomidora, należy naciąć pomidor na górze i zalać go gorącą wodą. Po 2 minutach wylewamy gorącą wodę i zastępujemy ją zimną. Po kilku sekundach skórka będzie wręcz sama odchodziła od pomidora. Przeciskamy pomidory przez sokowirówkę. Seler myjemy, końce łodygi odcinamy – ok 2 cm, następnie kroimy na małe kawałeczki i wrzucamy je do jakiegoś wyższego naczynia, pojemnika lub garnka i zalewamy je sokiem pomidorowym. Bierzemy blender do ręki i miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Przelewamy nasz sok do szklanki i doprawiamy szczyptą soli i pieprzu, odrobiną cukru i cytryny. Jeżeli ktoś lubi mocniejszy smak, można dodać 2-3 krople tabasco (lub więcej według uznania) i na koniec wszystko mieszamy. Sok gotowy! Można pić 8-)

A teraz trochę o właściwościach:

POMIDORY:

  1. zawierają likopen – jest to przeciwutleniacz który pomaga zapobiegać nowotworom, zmniejsza ryzyko raka prostaty u mężczyzn
  2. zapobiegają osteoporozie
  3. chronią układ krwionośny
  4. bogate w witaminy A, C, K które wspomagają zapobieganie krwotokom
  5. zawierają kwas nikotynowy – obniża on cholesterol
  6. są doskonałe na anemię, osłabienie czy zmęczenie
  7. działają uspokajająco
  8. eliminują napięcie
  9. zmieszają ryzyko chorób serca i miażdżycy
  10. wzmacniają włosy i paznokcie
  11. dzięki nim skóra jest bardziej nawilżona
  12. radzą sobie nawet z trądzikiem i eliminują wypryski, rozjaśniają przebarwienia
  13. mają mało kalorii więc są idealne dla osób na diecie, w 93% składają się z wody, a w 100 g mają tylko 15 kcal

SELER:

  1.  zawiera naturalną witaminę B kompleks, łącznie z kwasem foliowym i witaminą PP
  2. ma najwięcej fosforu wśród warzyw korzeniowych, dużo wapnia, potasu i cynku, a także nieco magnezu i żelaza
  3. ułatwia trawienie i likwiduje zaparcia
  4. jest dobry dla osób cierpiących na nadciśnienie tętnicze
  5. odtruwa organizm
  6. pomaga w trawieniu tłuszczy
  7. działa moczopędnie
  8. polepsza pracę nerek i serca
  9. polecany jako środek uspokajający
  10. znany również jako naturalny afrodyzjak ;-)
  11. seler naciowy – 13 kcal w 100 g; 1,6 g błonnika w 100 g

TABASCO:

zawiera kapsaicynę – pobudza organizm do spalania tłuszczów i przyśpiesza metabolizm, może także przyczynić się do redukcji objętości tkanki tłuszczowej. Jest źródłem witaminy C, A (beta-karoten), E oraz witaminy grupy B. Kapsaicyna powoduje wydzielanie endorfiny (hormonu szczęścia) który napędzi nas do działania.

4 komentarzy

  1. ~Monia · 26 stycznia 2015 Odpowiedz

    Krwawa Mary w wersji light :)

  2. ~Monia · 26 stycznia 2015 Odpowiedz

    Musze zacząć wyciskać samodzielnie pomidory. Podejrzewam, że smakuje o niebo lepiej niż sklepowy sok.

  3. ~Justyna · 3 lutego 2015 Odpowiedz

    lubię to! :-)

Odpowiedz na „~JustynaAnuluj komentarz